USM - Mekarsari Pink October Fun Run 2018

10/19/2018 04:39:00 PM


Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua. Alhamdulillah aktiviti sihat Eyda masih diteruskan walaupun adakalanya aktif dan kadangkala sedikit kurang. Apapun aktiviti ini masih diteruskan mengikut keadaan semasa.

Baru-baru ini Eyda ada sertai satu larian fun run sempena bulan kesedaran Kanser Payudara. Larian ini diadakan sebagai kesedaran dan sebagai penyuntik semangat buat pesakit kanser payudara malahan juga buat bekas pesakit payudara.

Larian ini diadakan di IPPT USM (Institut Perubatan dan Pergigian Termaju) Universiti Sains Malaysia di Bertam, Kepala Batas Pulau Pinang dengan penaja bersama Mekarsari.


Acara larian ini dimulakan dengan aktiviti zumba seterusnya bermulalah acara larian fun run sejauh 5km.



Tapi Eyda dan kawan-kawan tak join pun zumba sebab takut sakit badan pula nanti.


Tidak ketinggalan bodyguard atau peneman jugak kami bawa bersama untuk memeriahkan suasana.



Aktiviti wajib mestilah selfie

Larian pada kali ini, Eyda mengambil keputusan untuk berlari secara santai memandangkan kaki Eyda tak berapa okay sebenarnya. Larian kali ini turut disertai oleh peserta orang kurang upaya (OKU). Agak ramai juga sekitar 10 orang.



Ada juga gambar Eyda yang sempat dirakamkan oleh jurukamera acara. Terima kasih Running Image di atas gambar ini.



 
Alhamdulillah Eyda akhirnya menamatkan larian dengan baik walaupun selepas sampai Eyda rasa hampir nak pitam. Eyda terpaksa duduk seketika sambil biarkan badan kembali okay. Sambil-sambil tu sempat rakamkan gambar sijil bersama medal yang diterima.



Acara diteruskan lagi dengan zumba. Kali ini dibuat di bawah khemah. Tapi Eyda tak join pun, sibuk snap gambar dan rehat jer.



Puas juga mencari nama sendiri, akhirnya jumpa juga. Nasib dia susun nama ikut abjad, kalau ikut nombor daftar, susah juga nak mencari nama sendiri.



Seterusnya upacara perasmian oleh YB. Dato' Ir. Hj. Ahmad Zakiyuddin bin Abdul Rahman, Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang.



Selesai upacara perasmian, acara diteruskan dengan pemberian sumbangan kerusi roda oleh YB. Dato' Ir. Hj. Ahmad Zakiyuddin bin Abdul Rahman, Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang kepada IPPT USM dan cabutan bertuah hadiah utama berupa sebuah motorsikal SYM.


Tidak ketinggalan pelari solo wanita iaitu Mejar (K) Suwaibah binti Mohd Nasir turut memeriahkan majlis tersebut.


Acara seterusnya Solidarity Walk oleh bekas pesakit kanser payudara dan juga peserta larian yang ingin turut sama meraikan.





Acara cabutan bertuah disambung lagi. Kali ini Eyda betul-betul tak sangka yang Eyda menjadi antara orang yang bertuah mendapat hadiah.

Eyda dapat membawa balik sebuah basikal. Nampaknya Eyda kena rajin-rajin berbasikal nampaknya. 


Apapun seronok kerana aktiviti kali ini Eyda buat bersama sahabat Eyda. Terima kasih Farah Fardini tolong tumpangkan basikal tu balik ke rumah.

Posing akhir sebelum bawa balik basikal

Eyda juga ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Mr Cheah di atas sumbangan hadiah basikal ini. Semoga Mr Cheah diberikan kesihatan yang baik dan bebas sepenuhnya daripada kanser.




Gambar kredit Running Image


You Might Also Like

2 comments

  1. wah best nya. tapi paling best baju kaler pink. saya suka! haha ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best Umi Nazrah. kena pula buat aktiviti nih bersama kawan2. ya baju pink sempenan pink october.

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti