Container Hotel Penang

12/18/2017 09:53:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Hari ini Eyda nak cerita mengenai hotel budget di Pulau Pinang. Hotel budget yang sesuai bagi yang bercuti secara backpackers. Ini kerana adakalanya backpackers agak sukar mencari hotel yang sesuai buat mereka.

Eyda cadangkan backpackers cuba menginap di Container Hotel Penang. Bagi Eyda hotel ini sesuai dan memenuhi keperluan backpackers.


CONTAINER HOTEL PENANG

Container Hotel Penang ini bertempat di Gat Lebuh Chulia. Ianya berada berhampiran dengan jeti feri Pulau Pinang iaitu kurang 200 meter dari hotel ini.

kredit
Jadinya tak perlu risau mengenai pengangkutan awam di kawasan ini kerana ada bas akan melalui di hadapan hotel ini menuju ke KOMTAR seterusnya ke lokasi yang lain. Di bawah ini ada jadual yang Eyda ambil dari website Container Hotel Penang.

NUMBER BUS AND LOCATION

FROM THE AIRPORT.
est. 40 min. – 1 hour bus ride

Bus no. 401E
Stop at Pengkalan Weld.
(Hotel is 15 min. walking distance)

FROM KOMTAR BUS TERMINAL.
est. 15 min. ­– 20 min.

Komtar to Lebuh Chulia
Take Rapid Penang Bus no. 101, 104, 201, 202, 203, 204, 206.

FROM SG. NIBONG BUS TERMINAL.
est. 45min. – 1 hour

Sg. Nibong to Lebuh Chulia
Take Rapid Penang Bus no. 401

FROM JETTY BUS TERMINAL.
est. 10 min. – ­15 min.

Jetty to Lebuh Chulia
Take Rapid Penang Bus no. 101, 104, 201, 202, 203, 204, 206.


Di sini anda boleh memilih bilik yang bersama bilik air atau pun bilik air berkongsi. Bilik bersama bilik air rupanya seperti bilik hotel yang lain. Manakala bilik tanpa bilik air seperti anda tinggal di asrama. Jika anda pengembara solo yang ingin menambah kenalan, bilik tanpa bilik air adalah pilihan yang sesuai buat anda.


BILIK ATAU PODS

Di sini kita boleh memilih sama ada inginkan bilik atau memilih pods. Harga bagi bilik adalah serendah RM126.80, manakala pods adalah RM35.
kredit

kredit

Eyda memilih bilik bersama bilik air kerana Eyda membawa anak-anak menemani Eyda. Lagipun Eyda tidak akan berada lama di dalam bilik kerana Eyda akan menyertai larian Penang Bridge International Marathon 2017.

Sesampainya di sini anda pastinya terpegun dengan dekorasi dan bilik yang anda tempah. Walaupun ianya nampak ringkas tapi lengkap semua keperluan yang anda ingini. Alhamdulillah bilik yang Eyda tempah juga menepati kehendak anak-anak dan Eyda.

Jika anda ternampak seperti gambar di bawah, maknanya anda dah sampai ke destinasinya. Bertemakan hitam dan putih merupakan mercu tanda Container Hotel Penang.

Pintu masuk ke lobi hotel

Memasuki ke premis ini, anda perlu menekan loceng atau menggunakan kad bilik jika anda telah mendaftar masuk ke Container Hotel Penang ini.

Kaunter daftar masuk dan keluar yang ringkas

Hotel ini hanya dua tingkat sahaja. Tingkat bawah menempatkan bilik tanpa bilik air. Jadinya jika anda memilih bilik tanpa bilik air anda akan berada di tingkat bawah.

Menaiki tangga besi yang unik dan sesampainya anda di tingkat atas anda akan nampak ruang seperti ruang tamu di rumah. Ruang ini membolehkan anda untuk berehat, membaca buku dan bermain permainan yang disediakan.

Ruang rehat

Buku yang boleh anda baca bila berada di sini

DELUXE ROOM (WHITE ROOM)

Cantiknya nombor bilik 606, di bahagian pintu anda akan nampak butang loceng, tidak mahu diganggu dan bersihkan bilik.

Kami mendapat bilik no 606

Menjejakkan kaki ke dalam bilik, anda akan nampak pemandangan seperti mana gambar bilik kami ini. Jangan risau peti sejuk, seterika bersama papan lapik seterika, pemanas air elektrik dan tidak ketinggalan pengering rambut turut sama disediakan. Compliment seperti teh, kopi dan gula serta air mineral juga disediakan.

Ruang dalam bilik

Katil bersaiz Queen disediakan di dalam bilik ini. Nasib muat untuk kami bertiga tidur di atas katil tersebut.

Katil saiz Queen dan tingkap dengan pemandangan jalan raya
Pintu bilik air diletakkan cermin besar, jadinya jangan risau bab cermin, kerana banyak cermin ada di dalam bilik ini. Selain di pintu bilik air, di sinki pun ada.

Cermin dan televisyen

Bilik air yang ringkas untuk bilik di sini. Walaupun ringkas ianya lengkap untuk anda. Cuma di dalam bilik air ini tiada sinki dan juga cermin. Jika anda ingin menggunakan keduanya harus keluar dari bilik air.

Bilik air
Menariknya kata-kata pada bekas letak sabun mandi dan juga syampu yang disediakan di sini. Sexy Body untuk sabun mandi, manakala syampu pula Good Hair Day.


Sabun mandi dan syampu

Tidak ketinggalan sabun tangan dengan kata-kata Lovely Hands.Memang menarik kata-kata yang diletakkan di sini.


Memandangkan waktu Eyda tempah merupakan hari minggu, cuti sekolah dan ada larian Penang Brisge Intenational Marathon 2017. Makanya harga bilik ini sedikit tinggi, waktu Eyda tempah harganya RM169.78. Jika harga biasa sekitar RM129 sahaja.

Container Hotel ini turut sama ada cawangan di Kuala Lumpur, dan Ipoh, Perak. Selain itu, di KLIA2 mempunyai Capsule iaitu bilik berasingan dengan bilik air.




LOKASI CONTAINER HOTEL PENANG

Jika ada yang ingin ke Container Hotel Penang, Eyda sediakan pelan untuk anda ke sana.



Container Hotel Penang
4, Gat Lebuh Chulia,
10300 Georgetown
Pulau Pinang
Telefon : +604 251 9515
Website : https://chgworld.com/penang.html

You Might Also Like

12 comments

  1. owh ni yang macam dekat klia2 ..hee cantik

    ReplyDelete
  2. Simple hotel tapi macam2 keperluan ada tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Ekin, simple dan lengkap dengan semua keperluan..

      Delete
  3. Thanks info. Memang dalam perancangan nak datang sini. Thanks sharing :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. U r welcome Fatin Shahrizam.. berkongsi maklumat yang ada, mungkin ianya membantu orang lain yang tidak tahu mengenai hotel sebegini.

      Delete
  4. Cantik sangat-sangat..Thanks sharing kak eyda

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik kan Shahida, u r welcome, cuma berkongsi info kepada semua orang..

      Delete
  5. Replies
    1. memang cantik, tak sangka biliknya selesa sangat walaupun hanya hotel budget..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti