khidmat masyarakat

Dana Bantuan Pembedahan Jantung Berlubang Nurin

8/18/2017 01:52:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Di hari yang mulia ini Eyda ingin meminta sedikit bantuan dari semua pembaca buat anak sepupu Eyda. Segala bantuan, dari segi kewangan, doa dan perkongsian maklumat ini amatlah dihargai.

Di sini Eyda sertakan serba sedikit maklumat mengenai anak kecil ini.


 
Anak kecil di atas ialah Nurin Aura Latisha yang kini berusia 3 tahun. Dia disahkan mengidap jantung berlubang sejak dilahirkan
 
Sebelum ini doktor menyatakan akan melakukan pembedahan bila beratnya mencecah 10 kg. Memandangkan hasil pemeriksaan terakhir baru-baru ini, doktor menyarankan pembedahan perlu dilakukan dengan segera kerana keadaan jantungnya terlalu lemah. Selain itu, jantung dia sekarang sudah mula bengkak. 
 
Doktor juga  mengesyorkan pembedahan dilakukan secepat mungkin iaitu pada bulan OKTOBER 2017 ini. Untuk makluman semua, anak kecil ini merupakan anak sepupu saya iaitu anak sulung Yaya Nur Hidayah Binti Sirojuddin. 
 
Eyda dengan rasa rendah diri ingin memohon jasa baik semua pembaca di sini untuk menghulurkan serba sedikit bantuan ke atas kos perbelanjaan pembedahan Nurin yang memerlukan lebih kurang RM70,000. 
 
Semoga Allah permudahkan segala urusan dan murahkan rezeki semua yang turut sama membantu. Aamiin

#mohonshare
#danapembedahanjantungberlubang
 
 
 

makan

Spicy Korean Burger McDonald's

8/15/2017 12:49:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Asyik citer pasal larian jer kan. Hari ni tukar topik sikit. Cerita makan-makan.

Kisahnya semalam selepas Eyda ambil hadiah kontes daripada pak long Suhaime Abu Bakar. Balik jer rumah, anak-anak ajak keluar makan. Selepas mandi dan solat, terus Eyda bawa anak-anak keluar makan.

Rupanya anak nak makan Spicy Korean Burger, burger terbaru di McDonald's. Memandangkan Eyda dah makan sebelum balik, makanya kali ini sesi menemani anak-anak makan.


SPICY KOREAN BURGER McDONALD'S

Sampai saja di McDonald's, Kimie memesan set Spicy Korean Burger dan Izzat pula memesan Bubur Ayam McDonald's bersaiz besar. Izzat minta air Heaven and Earth, Kimie pula nak minum air Latte.

Set besar Spicy Korean Burger


Macam-macam laa hai anak, Eyda layankan jer. Kesian pula kan, dah anak-anak pula baru beberapa hari balik dari perkhemahan Jambori Pengakap.

Meh kita tengok dari jarak dekat set Spicy Korean Burger tu. Tak mampu Eyda nak makan roti berwarna hitam tu. Rasa macam tak mampu nak telan.. Hahaha..

Inilah rupa Spicy Korean Burger

Spicy Korean Burger ini disajikan dengan daging burger kimchi bersama sos pedas Korea, ianya dihiasi dengan keju, sayuran salad dan diapit dengan roti arang hitam.

Ini Criss Cut Chips rangup macam keropok pula

Sedap makan Criss-Cut Chips nih sebab rangup macam keropok. Hehehe. Memandangkan anak Eyda memang suka makan makanan pedas. Bagi diaorang burger ni boleh jer diaorang makan.

Kimie makan dengan penuh perasaan

Berselera tengok diaorang makan. Seronok Eyda tengok sambil snap beberapa keping gambar. Bateri smartphone pun dah nak habis, maka tak mampu nak snap banyak-banyak.

Rupa tu macam ada pedas skit

Bagi pendapat Kimie dia cakap sedap Spicy Korean Burger tu. Tahap kepedasan dia kurang sikit daripada megi Ramen. Ermm maknanya tahap kepedasan yang dia mampu makan laa. Izzat ada juga rasa sedikit, apapun anak-anak minta nak makan lagi nanti.


Harga Spicy Korean Burger McDonald's

Ala Carte - RM12.99
Set (R) Spicy Korean Burger bersama Fanta Frozen - RM15.99
Set (L) Spicy Korean Burger bersama Fanta Frozen - RM17.90


Nampaknya selepas ini akan ada sesi lagi membeli set Spicy Korean Burger laa. Bagi yang sukakan sesuatu yang pedas, bolehlah mencuba Spicy Korean Burger McDonald's ni pula.



Blog yang Diikuti