anak-anakku

Majlis Apresiasi Kecemerlangan 2017

10/19/2017 12:48:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Semua orang inginkan anak berjaya terutamanya di dalam bidang akademik. Tidak dinafikan kecemerlangan dalam kokurikulum juga seharusnya seiring bersama akademik.

Tapi anak Eyda belum pernah mendapat anugerah cemerlang di dalam bidang akademik. Mungkin belum rezeki bagi mereka. Walau bagaimanapun, mereka berjaya mendapat kecemerlangan di dalam bidang kokurikulum.

Baru-baru ini 1 Oktober yang lalu, Eyda menghadiri Majlis Apresiasi Kecemerlangan 2017 di sekolah anak-anak. Majlis yang menghargai pelajar yang kecemerlangan dalam akademik dan juga kokurikulum.

Majlis Apresiasi Kecemerlangan 2017

Persembahan dari pelajar pendidikan khas masalah pendengaran

Persembahan dari pelajar pendidikan kahs

Persembahan nyanyian pelajar

Persembahan muzik dari pelajar
 
Persembahan penutup dari pelajar


Alhamdulillah anak-anak dan semua rakan yang sama menyertai Jambori Antarabangsa 2017 di Bukit Kayu Hitam. Kedah telah mendapat Anugerah Lang Emas.

Lencana ini hanya di berikan kepada 1000 orang peserta yang terbaik dari 5000 orang peserta yang menghadiri Jambori tersebut. Seramai 16 orang dari sekolah anak berjaya mendapat lencana ini. Memang seronok diaorang bila beberapa kali majlis menghargai mereka dilakukan oleh pihak sekolah.


Nama anak di no.23 dan 24

Video majlis penyampaian sijil penghargaan yang sempat Eyda rakamkan semasa majlis berlangsung. Eyda rakamkan keseluruhan penerima sijil penghargaan Jambori Antarabangsa Pengakap.


Lepas menerima sijil masing-masing, pak sedara Eyda merangkap tok sedara anak-anak ajak diaorang bergambar dengan sepupu Eyda. Umur tak beza sangat kan, macam sepupu jer.

Yang ditengah tu sepupu Eyda yang cemerlang dalam akademik

Dapat juga ambil gambar budak berdua nih, nasib nak juga bergambar walaupun tak dapat posisi yang menarik.

Segak bergaya dengan pakaian pengakap

Bunting yang mencatatkan nama anak-anak yang cemerlang di dalam bidang kokurikulum bagi tahun 2017. Ianya diabadikan di tiang dewan sekolah.

Nama dicatatkan di tiang dewan sekolah

Bergambar bersama anak-anak sebelum balik, bangga juga Eyda sebagai ibu walaupun ianya hanya bidang kokurikulum.

Satu-satunya gambar kami bersama

Gambar beramai-ramai, itu pun tak semua yang ada di dalam gambar. Inilah gambar yang terbaik yang dapat Eyda rakam.

Gambar terbaik yang dapat dirakamkan. Semua tak memenuhi kehendak

Moga anak-anak Eyda lebih berjaya di dalam akademik dan juga kokurikulum. Semoga ianya seiiring dalam hidup mereka.


kedai makan

OldTown White Coffee, Kulim, Kedah

10/10/2017 09:52:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Entry yang lepas Eyda cerita mengenai larian UniKL MSI Auto Run 2017. Balik dari acara ini, kami singgah menjamu selera sambil mengisi perut yang mula kelaparan.


OldTown White Coffe

kredit

Lokasi pilihan anak-anak Eyda kali ini ialah Oldtown White Coffee, kelas ya anak-anak. Inilah kali pertama ke sini, begitu juga dengan anak-anak.

Menu yang menjadi sarapan pagi anak-anak pun tak kurang hebatnya. Meh kita jengah apa yang dah menjadi pilihan tekak anak-anak.

Supreme Curry Mee

Pagi-pagi dah hadap pedas ya. Nak tahu siapa pemilik Supreme Curry Mee nih? Pemiliknya ialah Kimie, terkejut Eyda bila dia minta nak makan menu nih. Tak reti pedas ke? Tapi budak nih memang suka makanan yang pedas.




Ipoh Chicken Hor Fun

Izzat pula memilih sesuatu yang tidak pedas, Ipoh Chicken Hor Fun. Okay laa makan sesuatu yang tidak pedas di pagi hari.

Fresh Lemon Tea

Kedua-duanya memilih air Fresh Lemon Tea sebagai membasahkan tekak. Memang suka betul budak-budak nih dengan air lemon tea.


Half Boil Egg

Eyda pula memilih menu yang ringkas, telur separuh masak dan garlic bread. Sedap pula makan kedua-duanya. Sesekali layan sarapan ringkas sebegini.

Garlic Bread

Tapi bila balik tak lama selepas tu, masing-masing dah minta menu tengahari. Lastly, suruh tunggu sambil Eyda betulkan kaki yang dah mula sakit.



Blog yang Diikuti