Khazanah Sajian Nusantara Buffet Dinner Sempena Bulan Kemerdekaan | The Light Hotel

8/11/2019 11:02:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Masih ada ke yang teringat-ingat dengan sajian buffet Ramadan The Light Hotel yang lepas. Atau ada yang tak sempat nak menikmati hidangan buffet tersebut.

Jika anda antara kedua-duanya, anda masih boleh merasai buffet Khazanah Sajian Nusantara ini di The Light Hotel mulai kini hingga penghujung 30 September 2019 bersempena Hari Kemerdekaan pada bulan Ogos dan juga Hari Malaysia pada bulan September.

Lama kan pihak The Light Hotel tawarkan buffet ini. Jadinya anda mempunyai cukup masa untuk menikmati buffet yang ditawarkan ini.

Diinspirasikan daripada menu kegemaran rakyat Malaysia untuk meyambut bulan Kemerdekaan, pasukan chef yang diketuai oleh Executive Chef Halim Mohamad menyediakan menu nostalgia melebihi 100 pilihan hidangan termasuklah 6 dapur aksi.

Sempena promosi selama 2 bulan ini iaitu bermula 1 Ogos hingga 30 September 2019 ini pelbagai hidangan dengan nama yang menarik terhasil daripada Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia 2019 iaitu Sayangi Malaysiaku dan Malaysia Bersih.


Pelbagai hidangan menarik seperti Nasi Briyani Ayam Wawasan, Nasi Dagang Murni, Nasi Kerabu Sehati, Nasi Kabuli Sejiwa, Nasi Daging Sejati, Nasi Ayam Melaka Gemilang, Kambing Panggang Perwira, Kari Kepala Ikan Semangat Jati, Shawarma Daging Pujangga, Itik Panggang Tuah, Asam Pedas Ikan Pari Harmoni, Sambal Sotong Petai Makmur, Ayam Masak Lemak Warisan, Gulai Nangka Muda & Ikan Bilis Abadi, Murtabak ala Lasagne Muhibbah, Char Koay Teow Sejahtera, Ais Kacang Setinggi Angkasa, Piza Buah Nangka Berkeju Semangat, Piza Quarto Nasi Kandar Sedunia dan pelbagai lagi hidangan lain.

Nasi Daging Sejati


Nasi Kerabu Sehati




















Hidangan lain daripada variasi salad tradisional seperti ulam-ulaman memberi aroma pedas sambal yang pastinya memikat tekak bagi yang menyukainya. Menu hidangan yang turut ada di sini seperti salad, pembuka selera, roti termasuklah roti Benggali, booth membakar dan memanggang, dan dapur aksi menyajikan pelbagai jenis mi, booth Indian, booth Chinese dan juga sajian Western yang pastinya memenuhi selera anda.




Hidangan pencuci mulut yang terdiri daripada menu moden dan tadisi seperti Sago Gula Melaka Putra Putri, Serawa Durian Dirgahayu, Aneka Kuih Melayu Jalur Gemilang dan lain-lain lagi.












Khazanah Sajian Nusantara Buffet Dinner
1st August - 30th September 2019
6.30pm until 10.00pm
Selling price at RM80 for early bird voucher
RM116 (Adult) and RM60 (Children & Senior Citizen)



Tawaran Istimewa di The Light Hotel

Merdeka Babies Dine For Free Buffet ditawarkan buat anda yang yang lahir di bulan Kemerdekaan ini dengan 2 orang dewasa yang berbayar daripada 25-29 Ogos 2019 dan anda juga layak untuk cabutan bertuah dengan nilai minimum RM350 nett di dalam satu resit.

Selain itu Stay & Dine Pakej termasuklah 2 hari 1 malam di Bilik Superior yang dilengkapi dengan Buffet Sarapan dan Khazanah Sajian Nusantara Buffet Dinner daripada RM300+ (seorang) mengikut terma dan syarat.

Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut, anda boleh hubungi 04 382 1111 atau email ke info@thelighthotelpg.com 

You Might Also Like

2 comments

  1. Meriahnya menu sempeba hari kebangsaannnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang meriah pun Ekin. Menu dia nak macam menu masa Ramadhan hari tu.

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti