Fernleaf UHT 100% Susu dari New Zealand

10/12/2018 06:56:00 PM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Siapa di sini merupakan penggemar susu? Susu jenis mana yang menjadi pilihan anda?

Kalau korang adalah seorang penggemar susu, kita memang geng. Eyda suka semua variasi jenis susu daripada jenis susu segar, susu penuh krim, rendah lemak, susu coklat dan juga pelbagai perisa yang lain.

Memandangkan korang juga antara penggemar susu, Eyda nak kongsikan info mengenai susu yang sememangnya terbaik dan diyakini bertahun-tahun lamanya.

SUSU FERNLEAF


Susu yang Eyda maksudkan ialah susu Fernleaf dari New Zealand. Ini kerana di New Zealand, mereka mengusahakan ladang secara semulajadi dengan memberikan kebebasan kepada lembu untuk meragut di padang rumput yang subur.

Hasil dari itu susu yang dihasilkan mempunyai sumber makanan semula jadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. Ia juga mengandungi banyak nutrien penting lain seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D.


Lembu Tenusu dan Rumput

Untuk pengetahuan korang, tidak semua lembu tenusu diberi makan rumput segar.

Di New Zealand, ianya mempunyai tanah yang subur, kadar hujan yang baik dan menerima cahaya matahari yang mencukupi sehingga menjadikannya salah satu tempat yang terbaik di dunia dalam menghasilkan susu.

New Zealand merupakan salah satu negara yang mempunyai lembu tenusu yang boleh meragut rumput secara bebas tanpa dikurung di kandang. Ini kerana di sini rumput yang ada merupakan rumput yang berkualiti tinggi dan terbaik dari alam semula jadi agar lembu di sini dapat menghasilkan susu yang berkhasiat dan berkualiti tinggi.

Lembu di sini menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas di siang hari yang secara langsung lembu disini mendapat kandungan vitamin D yang sihat.

Oleh itu susu yang dihasilkan oleh lembu tenusu ini dapat menghasilkan susu dengan vitamin D yang tinggi berbanding lembu yang dikurung di dalam kandang.

Menghasilkan Susu Secara Semula Jadi



Susu yang dihasilkan oleh lembu tenusu di New Zealand sememangnya secara semula jadi tanpa menggunakan sebarang penggalak susu kerana adanya rumput yang berkualiti tinggi, iklim yang baik, udara dan air yang bersih.

Pakar Tenusu



New Zealand kini merupakan peneraju dunia dalam industri tenusu kerana warisan dan kepakarannya. Selain itu, mereka mempunyai pengalaman lebih daripada 140 tahun dalam perladangan tenusu. Peladang yang berdedikasi ini akan memastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu bermula daripada air yang bersih, rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia untuk diedarkan kepada pengguna.


Kalau korang nak tahu, Eyda dan anak-anak Eyda juga menyukai susu Fernleaf nih. Kami antara penggemar susu tak kiralah susu penuh krim, susu rendah lemak mahupun susu coklat.




Stok susu UHT memang sentiasa ada dalam simpanan. Ini kerana susu UHT lebih mudah dikendalikan dan mudah untuk penyimpanan.




Susu Fernleaf UHT ini di datangkan dalam tiga pilihan iaitu penuh krim, rendah lemak dan coklat. Ia boleh didapati dalam bentuk set 4 kotak 200ml dan juga pek 1 liter. Jadinya kita dapat memilih mengikut kesukaan kita sendiri.





Malahan banyak kebaikan susu buat tubuh badan kita termasuk menguatkan tulang dan gigi selain memelihara perut kerana ia bertindak sebagai anti-asid.

Jangan tak tahu, susu juga penuh dengan pelbagai nutrien yang bagus untuk memenuhi keperluan badan. Ia kaya dengan vitamin, kalsium, karbohidrat, magnesium, fosforus, kalium, protein, riboflavin dan zink. Wah lengkap untuk tubuh kita.


You Might Also Like

2 comments

  1. Susu fernleaf ni mmg sedap malah terjamin.. mmg pilihan sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Khir Khalid. Siap beli tambah lagi tu, ntah berapa kali restok pun tak tahu.

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti