Dadih dan Susu Segar Jabatan Perkhidmatan Veterinar

4/09/2018 07:52:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Ermm korang suka dadih atau susu segar? Jika korang suka, korang boleh dapatkannya di Jabatan Perkhidmatan Veterinar yang berhampiran.

Tapi apa yang Eyda tahu, tidak semua masih menawarkan perkhidmatan ini, tapi korang bolehlah semak di kawasan korang sendiri mengenainya.

Bagi penduduk sekitar Kulim, Kedah dan berhampiran, korang boleh dapakan di Jabatan Perkhidmatan Veterinar di Jalan Tunku Bendahara, Kulim.

Tidak tahu? Korang belok sahaja di sebelah kiri di lampu isyarat bersebelahan Pejabat Pos Kulim. Selepas itu, pasinya korang nampak lokasinya.


Dadih dan Susu Segar di Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Jika dahulu dadih dan susu segar dijual di dalam tempat yang berbentuk seperti botol. Kini ianya hanya tinggal kenngan kerana ianya kini hanya dijual di dalam satu ruangan seperti bilik yang dibuka di tepi pagar Jabatan Perkhidmatan Veterinar.

Dadih

Pada mulanya anak Eyda terutamanya Kimie hanya berminat pada dadih yang dijual. Sebelum ini hanya akan beli dadih susu ini di pasar malam jika terjumpa. Kali ini Eyda membawanya membeli di Jabatan Perkhidmatan Veterinar dan harganya lebih murah dari yang dibeli di pasar malam iaitu RM1.70 satu bekas.

Susu Lembu Segar

Sebelum ini, membeli susu segar seperti susu keluaran HL, Farm Fresh, Dutch Lady, Good Day dan sebagainya. Kali ini Eyda beli di Jabatan Perkhidmatan Veterinar sendiri. Harganya hanya RM5.00 untuk seliter. Okaylah harga tu untuk seliter.

Senarai harga

Baru -baru ini Eyda dapat mengambil gambar senarai harga termasuk waktu urusan untuk memudahkan sahabat Eyda yang ingin mendapatkan dadih dan susu segar di sini. Korang boleh semak harganya di sini ya. Jika korang rasa berbaloi bolehlah beli di sini.


Lokasi dan Waktu Urusniaga



Waktu Urusniaga

Ahad - Rabu
8.30 pagi - 4.45 petang

Khamis 8.30 pagi - 3.30 petang

Tutup
Jumaat / Sabtu dan Cuti Umum

You Might Also Like

8 comments

  1. Replies
    1. betul memang sedap.. dapat susu dan dadih yang fresh dari diaorang..

      Delete
  2. murah lah seliter RM5, local product pulak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Farhanna, murah kan dapat beli produk tempatan dengan harga macam tu..

      Delete
  3. Wah mmg dulu suka beli susu yg botol tu sebab mmg rasa susu lembu ori 😘 sedappp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap kan Mellya.. ya dah susu lembu tu ori dan segar pula..

      Delete
  4. g aritu bawa kucing demam.. belah pintu mana tu jualnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu Ekin dari Pejabat Pos tu terus ja.. memang nampak kat tepi jalan tu ja.. tak payah masuk dalam kawasan Jabatan Veterinar pun..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti