Food Mega di Seberang Perai Fiesta 2017, Pulau Pinang

8/25/2017 09:35:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Kini sedang berlangsungnya Food Mega di Seberang Perai Fiesta 2017 sehingga 27 Ogos 2017. Pelbagai jenis makanan boleh didapati di sama ada di gerai makanan dan tidak ketinggalan food truck juga turut ada.


Sesiapa sahaja yang ke sini pastinya tidak melepaskan peluang untuk mencuba pelbagai jenis menu yang disediakan yang mungkin mengamit anda untuk merasainya.


Hari ini Eyda hanya nak tunjukkan antara menu yang Eyda dah rasa dan ada dijual di Food Mega ini. Menu yang pastinya akan membuatkan perut anda kekenyangan.


MENU DI FOOD MEGA

Menu yang Eyda rasa hasil tangkapan sahabat Eyda. Ohh lupa nak bagitau, Eyda semalam sebenarnya kena bertugas di booth jabatan. Jadinya berkesempatan laa merasai sebahagian menu yang ada di Food Mega ni.


Pau Ayam Panggang rupanya seperti seekor ayam panggang. Intinya ayam blackpaper. Bagi Eyda kena dengan tekak dan sedap. Mampu menghabiskan lebih daripada sebiji pau ayam panggang ni.

Pau Ayam Panggang

Pulut durian ni, penuh dengan durian. Ada empat ulas durian di dalamnya. Bagi Eyda sedap, walaupun pulutnya sedikit keras, tapi bila dah bercampur dengan santan dah okey keadaannya.

Pulut Durian

Meatball ni okey cuma bagi Eyda tak mampu nak telan sangat memandang terlalu banyak mayonis di dalamnya. Bila letakkan sos blackpaper pun rasa mayonis terlebih dari rasa meatball dan sos blackpaper tu sendiri.

Meatball

Ini pula hasil tangkapan Eyda semasa berada di Food Mega. Roti kopi tu sedap, tak terlalu kuat rasa kopi tu. Kiranya sesedap rasa. Harganya hanya RM2.50 sahaja.


Senarai Harga Roti Kopi

Roti Kopi Biasa

Gerai Chor Char Kuey Teow ini menjual 3 jenis kuey teow. Kuey teow kerang, kuey teow udang dan kuey teow special. Kuey teow special ini ada dimasukkan kerang, udang dan sotong. Sedap dan puas hati dengan rasanya. Harganya hanya RM8.00 sahaja. Sotong dia letak seekor tau. Udang ada 3 ekor sederhana besar.

Chor Char Kuey Teow

Harga yang berpatutan

Char Koey Teow Special

 Akhir sekalai sebelum pulang ke rumah, Eyda membawa buah tangan buat anak Eyda. Kimie memang suka dengan Durian Crepe nih. Harga hanya RM13 sahaja.

Durian Crepe

Aktiviti posing haruslah ada kan.

Gigih nak bagi nampak perkataan penuh Food Mega

Susah nak adjust bagi nampak perkataan Food Mega sebenarnya

Rasa macam nak bawa anak-anak pula berkunjung ke sini, apapun bergantung kepada masa dan keadaan semasa. Jom kepada semua kaki makan yang berada berhampiran Seberang Jaya singgah ke Food Mega ni.



You Might Also Like

1 comments

  1. banyakknya makanan. kalau nak datang kena kosongkan perut ni >,< btw taktahan tengok meatball tu

    ReplyDelete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti