Pelancaran IJM Land Half Marathon 2017

4/05/2017 10:08:00 AM


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Berita baik kepada peminat larian marathon. Kini acara IJM Land Half Marathon 2017 kembali lagi dengan lebih besar, lebih gah dan lebih meriah daripada tahun sebelumnya.


IJM LAND HALF MARATHON 2017


Majlis pelancaran IJM Land Half Marathon 2017 telah diadakan pada 31 Mac yang lalu. Majlis ini dimulakan dengan sidang media yang disampaikan oleh Dato' Hoo Kim See, Pengurus Besar IJM Land Berhad (central region) dan Mr Minoru Osada, Pengarah Jualan dan Pemasaran Yakult (Malaysia) Sdn Bhd. Yakult merupakan Platinum Sponsor IJM Land Half Marathon 2017.

Menurut Dato, Hoo, acara marathon ini semakin mendapat sokongan menggalakkan daripada seluruh komuniti dan juga masyarakat. Ia juga menjadi platform mengumpul dana amal bagi tahun ke-3 berturut-turut untuk disalurkan kepada 2 pertubuhan kebajikan iaitu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan (Hospice) dan Malaysia Lysosomal Disease Association (MLDA).



Pada hari tersebut, Dato, Hoo Kim See (kiri), Senior General Manager, IJM Land Berhad menyerahkan t-shirt rasmi IJM Land Half Marathon 2017 kepada Mr. Lim Khon Seng (tengah) iaitu peserta terpantas dalam acara IJM Land Half Marathon 2016 dan juga peserta terawal mendaftar untuk IJM Land Half Marathon 2017. Turut bersama ialah Mr. Minoru Osada (kanan), Sales and Marketing Director Yakult (Malaysia) Sdn. Bhd. Platinum Sponsor of IJM Land Half Marathon 2017.

Misi dan visi penganjuran IJM Land Half Marathon 2017 juga masih sama seperti sebelumnya dan diharapkan ianya menjadi platform untuk mengetengahkan gaya hidup sihat dengan semangat perpaduan disamping keprihatinan membantu pertubuhan amal sebagai tanggungjawab sosio-komuniti dan masyarakat.

Acara IJM Land Marathon 2017 ini dijadualkan akan diadakan pada 13 Ogos 2017 di Dataran Centrio, Seremban 2. Untuk pengetahuan, tahun ini merupakan tahun ke-6 ianya diadakan. Acara ini juga mensasarkan penyertaan sehingga 7000 orang dari seluruh negara.



Di dalam sidang media tersebut, para penaja rasmi bagi IJM Land Half Marathon 2017 turut hadir dan bergambar bersama Dato’ Hoo Kim See (empat dari kiri), Senior General Manager IJM Land Berhad bersama IJM Land Half Marathon 2017 dan para penaja rasmi acara (dari kiri) Mr Leong Fook Nyen, Negeri Sembilan Manager of China Press & sebagai rakan media; Mr Damian Cheah, mewakili Ultron penaja rasmi pakaian; Dato’ Chong Khin Sang, Corporate Liason Advisor IJM Land; Mr Minoru Osada, Sales and Marketing Director of Yakult (Malaysia) Sdn Bhd, penaja Platinum; Mr Nicholas Lee, Head dari Sales of BMW Millenium Welt Seremban, penaja rasmi kenderaan , Encik Muhammad Fauzi Bin Ahmad, mewakili  100 Plus, penaja minuman Isotonic Drink; Mr Lee Yee Fo, Area Manager of Sin Chew Daily juga rakan media; Mr Selverajah dari TDK Malaysia, Gold Sponsor; Ms Christine Wong, Senior Manager - Sales and Marketing of IJM Land dan Ms Iris Yap, Assistant Manager - Brand Communication and CSR of IJM Land. 

Penganjuran marathon kali ini dengan tagline 'Run Together, Bond Stronger' menyediakan beberapa kategori larian iaitu 21KM (Half Marathon), 10KM untuk lelaki dan wanita (18 tahun ke atas) dan 10KM junior untuk lelaki dan perempuan (12 tahun-17 tahun). Selain itu, kategori Fun Run juga dibuka kepada peserta yang berumur 18 tahun ke atas.
 


Pelari terpantas akan dianugerahkan 'Grand IJM Land Half Marathon Trophy', manakala pelari antara terpantas dalam kategori masing-masing untuk 3 tahun berturut-turut akan dianugerahkan "Challenge Trophy'. Tahun 2017 ini merupakan tahun yang ke-2 anugerah ini diberikan.

Selain itu, setiap peserta yang berjaya menamatkan larian akan menerima goodie bag dengan pelbagai cenderahati daripada penaja dan juga Finisher Medal custom-made bersama sijil penyertaan. Bagi peserta yang menamatkan larian 21KM pula akan menerima t-shirt custom-made Ultron- Micro-dry Finisher Tee. Hadiah cabutan bertuah bernilai lebih RM10,000 untuk dimenangi.

Pada hari acara marathon ini diadakan, para peserta dan pengunjung bakal disajikan dengan popcorn, cotton-candy, aiskrim dan belon percuma oleh badut. Pelbagai acara menarik termasuk photo booth dan peluang bergambar bersama selebriti Malaysia dan suta Yakult, Jack Lim.

Pemeriksaan kesihatan percuma juga disediakan yang menawarkan pemeriksaan tekanan darah, Glucose Test, pemeriksaan kolestrol dan rawatan Physio oleh Columbia Asia Hospital Seremban bersama Befrienders Seremban iaitu platform sokongan kepada insan yang tertekan dari aspek emosi, keseorangan yang memerlukan bantuan.

IJM Land Half Marathon 2017 pada kali ini disokong oleh TDK, BMW Millennium Welt Seremban, 100 Plus, Ice Mountain, Ultron, Sin Chew Daily, The China Press, Columbia Asia Hospital Seremban, Alpro Pharmacy, EC Pixels, McDonald's, Spoon Health, 2XU, Biotech USA, Rock Tape, Nestle Milo, Nestle Fitnesse dan Mydin Seremban 2.

Jom ramai-ramai kita daftar dan sertai IJM Land Half Marathon 2017. Pendaftaran kini dibuka sehingga 31 Mei 2017. Info lanjut dan pendaftaran, anda boleh layari www.ijmlandrun.com.


You Might Also Like

7 comments

  1. Mmg menarik ni klu join.. harap2 tiada apa2 yg pentinglah waktu date tu nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. menarik sangat, tapi jauh bagi Eyda nak pergi.. kalau tak ada apa, p laa KK..

      Delete
  2. Oh, menarik ni! Kena inform kat adik Farrah ni...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. yup betul tu Ekin, terutamanya yang sukakan aktiviti sebegini..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti