HaRi ORieNTaSi KiMie dan HaRi PeRTaMa PeRSeKoLaHaN IzZaT dan KiMie TaHuN 2014

1/04/2014 08:29:00 AM

Assalamualaikum semua..Maaf lah terlalu banyak entry yang dipublishkan di awal tahun nih.. Yelah sebelum nih cuti menguruskan hal persekolahan anak2.. Yelah kan dah story mory yang bebudak 2 orang tuh dah mula sekolah..

Ermm kita mulakan story ari Kimie Orientasi dulu lah ye..


 
Semangat nak ke sekolah.. Kimie ada Orientasi ye.. Orientasi bermula jam 8.00 pagi.. Memang ngam2 la sampai sekolah jam 8.00 pagi.. Hehehe..



 
Selepas selesai urusan pendaftaran pada cikgu.. Kimie mendapat satu fail yang kat atas meja tuh yang mengandungi buku rekod kesihatan yang perlu diisi oleh ibu bapa dan kertas soalan untuk menentukan kelas mana untuk diduduki nanti.. Pensil dan pemadam juga disediakan.. Semangat nih, kengkawan yang sama masa Prasekolah dulu pun ada sama..
 
Semasa anak2 menjalani ujian, ibu bapa diberi taklimat serba sedikit berkaitan sekolah dan sistem pendidikan sekarang.. Ok kali nih lebih banyak info dapat dari guru2..
 
Dah selesai Kimie menjalani ujian, ibu bapa boleh membayar duit buku dan mengambil anak2 pulang ke rumah..
 
 
 
Hari Pertama Persekolahan Tahun 2014



 
Senyum lebar la budak tecik nih.. Izzat silau ngan flash kamera.. Hehehe..
 

 
Lambat sebenarnya nih.. Tapi sempat jugak snap gambar.. Hahaha..
 
 

 
Dan lagi..
 
 
 
Program hari pertama persekolahan dimulakan dengan ucapan dari Guru Besar dan para pelajar diperkenalkan dengan guru kelas masing2..
 
Izzat mendapat guru Puan Mazikiah untuk kelas 2 Bitara.. Manakala Kimie mendapat guru Puan Rozita untuk kelas 1 Bestari..
 
Kimie dapat cikgu Izzat tahun lepas.. Apapun kali nih penentuan kelas lebih cepat berbanding tahun lepas.. Tahniah buat guru2 yang berusaha untuk memastikan pelajar Tahun 1 mendapat tahu kelas masing2 dengan lebih awal.. Apapun anak2 ibu,didoakan semoga lebih berjaya di tahun ini.. Belajar rajin2 tau..
 
 
 
 
 

You Might Also Like

0 comments

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti