HaSiL ReMBaTaN Di SaRaWaK

12/24/2013 09:59:00 AM

Assalamualaikum semua.. Entry ni ringkas dan simple yer.. Hanya nak share apa yang sempat dirembat selama berada di Sarawak..

Dah cakap nak share kan apa yang dibeli dan harga nya sekali.. Makanya entry ni dah disiapkan untuk pembacaan korang ye.. Sori terpaksa menunggu lama untuk entry nih..



 
Ni la kek lapis yang sempat dirembat.. Harga setiap satunya adalah rm10 jer.. Kek lapis yang paling atas kek lapis hati pari nih beli kat kedai Kek Lapis Dayang Salhah.. Kek ni macam kek choc moist.. Kami beli kek nih kat seberang sungai dekat ngan hotel kami yer.. Yang lainnya beli kat kedai Zaharah Kek Lapis..
 

 
Gambaran sisi, nampak perbezaannya kan..
 

 
Nilah hasilnya setelah dipotong..
 

 
Beg apa plak nih.. Ini namanya bungkusan ikan terubuk masin ye.. Beli yang rm10 tiga ekor jer.. Sebabnya husband tak berapa gemar ikan yang banyak tulang, jadinya beli skit jelah..
 

 
Kain batik Sarawak ngan kain pelikat ye.. Kain batik harga rm11 sehelai setelah acara tawar menawar dilakukan.. Kedai lain semunya meletakkan harga rm12 kalau beli banyak.. Ni hasil perkongsian dengan member yang dapat harga nih.. Kain2 nih dirembat kat pasar Serikin ye..
 

 
T-shirt yang dirembat untuk kami sekeluarga.. Yang sebelah kanan tuh t-shirt untuk anak2 ku..Yang sebelah kiri untuk diri ngan husband.. Baju anak2 yang abang kanan atas harga rm15 yang adik sebelah kanan bawah harga rm10.. Setelah ditawar dapat harga rm23 untuk kedua2 helai.. Baju anak2 beli kat pasar Serikin..
 
Baju aku ngan husband hasil perkongsian ngan member.. Kalau ikutkan harga sebenar rm20 sehelai.. Beli 3helai dapat harga rm50.. Makanya berkongsi ngan member dapat harga sehelai rm16.67 ler.. Dibundarkan ye.. Untuk baju aku ngan husband beli kat kedai di hadapan waterfront jer..
 

 
Ni plak Tebaloi.. Snek dihasilkan dari sagu.. Dia ada perisa pandan ngan susu.. Yang susu sedap lagi.. Harganya 3kotak rm10 ye.. Saja beli untuk rasa jer.. Beli kat kedai Kek Lapis Dayang Salhah..
 

 
Ni plak pasu Sarawak harga sebenar tak ingat.. Dapat beli dengan harga rm6.50.. Nak beli banyak takut pecah,makanya satu ni jer yang dirembat sebagai kenang-kenangan.. Yang ni rembat kat kilang pasu on the way dari tempat buaya menghala balik ke hotel..
 

 
Ni plak gelang okey.. Yang mutiara harga rm15.. Yang kristal tuh,3 gelang rm20 ye.. Sesaja beli untuk diri ngan adik..
 

 
Keychain yang dibeli kat Muzium Kucing, konon nak beli kat waterfront.. Lastly baru rembat kat sini.. Harganya 3 keychain rm10..
 

 
Lastly fridge magnet.. Memang kegilaanku.. Harga 4 fridge magnet rm10 jer..
 
 
 
 
 
Ok selesai sudah entry pasal jalan2 ke Sarawak ngan hasil rembatan di sana.. Diharapkan entry nih dapat dijadikan panduan untuk korang kalau berkesempatan menjengah ke sini.. Ok jumpa lagi dengan entry berkaitan persekolahan anak2 plak kot.. 
 
 
 
 
 
 

You Might Also Like

4 comments

  1. Sedapnya kek lapis :)

    Banayk juga barang yang membeli di sana ye :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg sedap kek lapis.. Rugilah klu ke sana tak beli kan??? Boleh la shopping2 sekadar kenang2an..

      Delete
  2. Nice entry..harap sudi berkunjung lagi..:)
    Kalau ada kesempatan sudi2kanlah berkunjung ke blog sy http://penaanaksarawak.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah jika ada rezeki akan ke sana bsama family..saya pun first time ke sana..mmg srnk walaupun rasa sekejap saja kat sana..

      Delete

Sudi-sudikanlah tinggalkan sebarang komen dan jejak anda di sini.. Terima kasih kerana sudi singgah ke sini..

Blog yang Diikuti